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2025.11.20 インマルサットメンテナンス

インマルサット・計画-メンテナンス 2025年11月20日 00時47分


メンテナンス – New

BGAN、FleetBroadband、SwiftBroadband

参照番号

10078


詳細

カテゴリー

計画中

サービス

BGAN, FleetBroadband, SwiftBroadband

海域

APAC (4F2) 143.5E;

影響

1分未満のサービス中断

原因

計画メンテナンス

開始時間(UTC):

27-Nov-2025 18:00

終了予定時刻(UTC):

27-Nov-2025 22:00


お客様各位

Viasat + Inmarsat では、継続的な改善努力の一環として、近日中に計画的なメンテナンスを実施することをお知らせいたします。
アクティビティの詳細とスケジュールは以下のとおりです:APAC Partial Controlled Site Switch (Auckland to Paumalu)
参照:CHG0086350
影響を受けるサービス:BGAN、BGAN M2M、FB、SB、SB-S 1.0、SB-S 2.0
影響を受けるカバレッジ:APAC – Regional Beam 7、11、12 のみ
開始時刻:27/11/2025、18:00 UTC
終了時刻:27/11/2025、22:00 UTC
単一または複数の障害とその期間:複数、最大 1 分
サービスへの影響:エンハンストサイトスイッチ(ESS)は、メンテナンス時間内において、各ユーザー端末のサービス停止時間を1分以内に抑えます。端末1台あたりの中断時間は1分ですが、端末の台数が限られている場合、ネットワークの再取得に長時間を要する可能性があります。状況によっては、このリージョンに再参加できなかった端末は、利用可能であれば他のリージョンに切り替わる可能性があります。
影響を受ける端末:
ユーザーが必要とするアクション:15分経っても再接続できない場合は、端末を再起動してください。

この度のサービス中断によりご迷惑をおかけしたことをお詫び申し上げます。

よろしくお願いいたします、

インマルサット・ソリューションズ


このアラートメールは自動的に送信されたものです。インマルサット・ソリューションズ・ゲートウェイまたは GlobalCustomerSupport@inmarsat.comまでご連絡ください。


MAINTENANCE New

BGAN, FleetBroadband, SwiftBroadband

Reference Number:

10078


Details:

Category:

PLANNED

Service(s):

BGAN, FleetBroadband, SwiftBroadband

Ocean Region:

APAC (4F2) 143.5E;

Impact:

Service interruption below 1 minute;

Cause:

Planned Maintenance

Start Time(UTC):

27-Nov-2025 18:00

Estimated End Time(UTC):

27-Nov-2025 22:00


Dear Customer,

Viasat + Inmarsat, would like to advise you of the forthcoming planned maintenance as part of our continuous improvement efforts.
The details and timeline of the activity are reported below.

Activity: APAC Partial Controlled Site Switch (Auckland to Paumalu)
Reference: CHG0086350
Services affected: BGAN, BGAN M2M, FB, SB, SB-S 1.0, SB-S 2.0
Impacted coverage: APAC – Regional Beams 7, 11 and 12 only
Start time: 27/11/2025, 18:00 UTC
End time: 27/11/2025, 22:00 UTC
Single or multiple outage(s) and duration(s): Multiple, up to 1 minute
Service impact: The Enhanced Site Switch (ESS) will keep the service interruption for each user terminal to below 1 minute within the maintenance window. Although the expected interruption per terminal is single, a limited number of terminals could require a longer period of time to re-acquire the network. In some circumstances terminals that fail to rejoin this region may switch to another if available.
Terminal affected: All terminals.
Actions needed by user: Restart the terminal if it doesn’t acquire after 15 minutes.

We would like to take this opportunity to apologise for any inconvenience this service interruption may cause.

Regards,

Inmarsat Solutions

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This e-mail alert was generated automatically; you cannot reply to it. You may unsubscribe from these alerts via the Inmarsat Solutions Gateway or by contacting GlobalCustomerSupport@inmarsat.com

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