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2025.10.22 インマルサットメンテナンス

インマルサット・計画-メンテナンス 2025年10月22日 00時55分


メンテナンス – New

BGAN、FleetBroadband、SwiftBroadband

参照番号

10051


詳細

カテゴリー

計画中

サービス

BGAN, FleetBroadband, SwiftBroadband

海域

APAC (4F2) 143.5E;

影響

1分未満のサービス中断

原因

計画メンテナンス

開始時間(UTC):

30-Oct-2025 18:00

終了予定時刻(UTC):

30-Oct-2025 21:00


お客様各位

Viasat + Inmarsat では、継続的な改善活動の一環として、近日中に計画的なメンテナンスを実施いたします。
詳細とスケジュールは以下の通りです。

アクティビティ
参照:CHG0085604
影響を受けるサービスBGAN/FB/SB/SB-S 1.0/SB-S 2.0
影響を受けるカバレッジ:APAC
開始時間:30/10/2025, 18:00 UTC
終了時刻:30/10/2025, 21:00 UTC
単一または複数の停電と期間:
サービスへの影響:エンハンスト・サイト・スイッチ(ESS)は、メンテナンス時間内において、各ユーザー端末のサービス停止時間を1分以内に抑えます。端末ごとの中断は1回のみですが、端末の数が限られている場合、ネットワークの再接続に長時間を要する可能性があります。
状況によっては、この地域に再接続できなかった端末が、利用可能な場合は別の地域に切り替えることがあります。
影響を受ける端末:
ユーザーが必要とするアクション:15分経っても再接続できない場合は、端末を再起動してください。

この度のサービス中断によりご迷惑をおかけしたことをお詫び申し上げます。

よろしくお願いいたします、

インマルサット・ソリューションズ


このアラートメールは自動的に送信されたものです。インマルサット・ソリューションズ・ゲートウェイまたは GlobalCustomerSupport@inmarsat.comまでご連絡ください。


MAINTENANCE New

BGAN, FleetBroadband, SwiftBroadband

Reference Number:

10051


Details:

Category:

PLANNED

Service(s):

BGAN, FleetBroadband, SwiftBroadband

Ocean Region:

APAC (4F2) 143.5E;

Impact:

Service interruption below 1 minute;

Cause:

Planned Maintenance

Start Time(UTC):

30-Oct-2025 18:00

Estimated End Time(UTC):

30-Oct-2025 21:00


Dear Customer,

Viasat + Inmarsat, would like to advise you of the forthcoming planned maintenance as part of our continuous improvement efforts.
The details and timeline of the activity are reported below.

Activity: Site switchover APAC.
Reference: CHG0085604
Services affected: BGAN/FB/SB/SB-S 1.0/SB-S 2.0
Impacted coverage: APAC
Start time: 30/10/2025, 18:00 UTC
End time: 30/10/2025, 21:00 UTC
Single or multiple outage(s) and duration(s): Single, up to 1 minute.
Service impact: The Enhanced Site Switch (ESS) will keep the service interruption for each user terminal to below 1 minute within the maintenance window. Although the expected interruption per terminal is single, a limited number of terminals could require a longer period of time to re-acquire the network.
In some circumstances terminals that fail to rejoin this region may switch to another if available.
Terminal affected: All terminals.
Actions needed by user: Restart the terminal if it doesn’t acquire after 15 minutes.

We would like to take this opportunity to apologise for any inconvenience this service interruption may cause.

Regards,

Inmarsat Solutions

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This e-mail alert was generated automatically; you cannot reply to it. You may unsubscribe from these alerts via the Inmarsat Solutions Gateway or by contacting GlobalCustomerSupport@inmarsat.com

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