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2025.10.13 インマルサットメンテナンス

インマルサット・計画-メンテナンス 2025年10月13日 22時39分


メンテナンス – New

BGAN、FleetBroadband、SwiftBroadband

参照番号

10042


詳細

カテゴリー

計画中

サービス

BGAN, FleetBroadband, SwiftBroadband

海域

アメリカ (4F3) 98W;

影響

1分未満のサービス中断

原因

計画メンテナンス

開始時間(UTC):

21-Oct-2025 08:00

終了予定時刻(UTC):

21-Oct-2025 10:59


お客様各位,

Viasat + Inmarsatより、継続的な改善活動の一環として、BGAN AMER地域で計画されているサイトの切り替えについてお知らせいたします。
この活動により、同地域の全端末のサービスが短期間停止します。アクティビティの詳細とスケジュールは以下の通りです。

アクティビティサイト切り替え AMER
参照:CHG0085322
影響を受けるサービス:BGAN、BGAN M2M、FB、SB、SB-S 1.0、SB-S 2.0/IRIS
影響を受けるカバレッジ:AMER
開始時刻:21/10/2025、08:00 UTC
終了時刻:21/10/2025、10:59 UTC
単一または複数の停電と期間:単一、最大1分。
サービスへの影響エンハンスド・サイト・スイッチ(ESS)は、メンテナンス時間内において、各ユーザー端末のサービス停止時間を1分以内に抑えます。端末1台あたりの中断時間は1回ですが、端末の台数が限られている場合、ネットワークの再取得に長時間を要する可能性があります。
状況によっては、このリージョンに再参加できなかった端末が、利用可能であれば他のリージョンに切り替わる可能性があります。
影響を受ける端末すべての端末。
ユーザーによる対処15分経っても再接続しない場合は、端末を再起動してください。

このサービスの中断によりご迷惑をおかけしたことをこの場を借りてお詫び申し上げます。

よろしくお願いいたします、

インマルサット・ソリューションズ


このアラートメールは自動的に送信されたものです。インマルサット・ソリューションズ・ゲートウェイまたは GlobalCustomerSupport@inmarsat.comまでご連絡ください。


MAINTENANCE New

BGAN, FleetBroadband, SwiftBroadband

Reference Number:

10042


Details:

Category:

PLANNED

Service(s):

BGAN, FleetBroadband, SwiftBroadband

Ocean Region:

AMER (4F3) 98W;

Impact:

Service interruption below 1 minute;

Cause:

Planned Maintenance

Start Time(UTC):

21-Oct-2025 08:00

Estimated End Time(UTC):

21-Oct-2025 10:59


Dear Customer,

Viasat + Inmarsat would like to advise you of the forthcoming planned site switchover in the BGAN AMER region as part of our continuous improvement efforts.
This activity will result in a brief drop in service for all terminals in this region. The details and timeline of the activity are reported below.

Activity: Site switchover AMER
Reference: CHG0085322
Services affected: BGAN, BGAN M2M, FB, SB, SB-S 1.0, SB-S 2.0/IRIS
Impacted coverage: AMER
Start time: 21/10/2025, 08:00 UTC
End time: 21/10/2025, 10:59 UTC
Single or multiple outage(s) and duration(s): Single, up to 1 minute.
Service impact: The Enhanced Site Switch (ESS) will keep the service interruption for each user terminal to below 1 minute within the maintenance window. Although the expected interruption per terminal is single, a limited number of terminals could require a longer period of time to re-acquire the network.
In some circumstances terminals that fail to rejoin this region may switch to another if available.
Terminal(s) affected: All terminals.
Actions needed by user: Restart the terminal if it doesn’t acquire after 15 minutes.

We would like to take this opportunity to apologise for any inconvenience this service interruption may cause.

Regards,

Inmarsat Solutions

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This e-mail alert was generated automatically; you cannot reply to it. You may unsubscribe from these alerts via the Inmarsat Solutions Gateway or by contacting GlobalCustomerSupport@inmarsat.com

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