メンテナンス – New
BGAN、FleetBroadband、SwiftBroadband
参照番号 |
10029 |
詳細
カテゴリー |
計画中 |
サービス |
BGAN, FleetBroadband, SwiftBroadband |
海域 |
EMA (AF1) 25E; |
影響 |
1分未満のサービス中断 |
原因 |
計画メンテナンス |
開始時間(UTC): |
30-Sep-2025 21:00 |
終了予定時刻(UTC): |
30-Sep-2025 23:59 |
お客様各位
Viasat + Inmarsatは、継続的な改善努力の一環として、BGAN EMEA地域で計画されているサイトの切り替えについてお知らせいたします。
この活動により、同地域の全端末のサービスが短期間停止します。活動の詳細とスケジュールは以下の通りです。
活動:サイト切り替え EMEA
参照:CHG0084853
影響を受けるサービス:BGAN、BGAN M2M、FB、SB、SB-S 1.0、SB-S 2.0/IRIS
影響を受けるカバレッジ:EMEA
開始時間:30/09/2025, 21:00 UTC
終了時刻:30/09/2025, 23:59 UTC
単一または複数の障害とその期間:
サービスへの影響:エンハンストサイトスイッチ(ESS)は、メンテナンスウィンドウ内で各ユーザー端末のサービス停止時間を1分以内に抑えます。端末1台あたりの中断時間は1分間ですが、端末の台数が限られている場合は、ネットワークの再接続に長時間を要する場合があります。
状況によっては、このリージョンに再接続できない端末は、利用可能な場合は別のリージョンに切り替わる可能性があります。
影響を受ける端末:
ユーザーが必要とするアクション:15 分経っても再接続されない場合は、端末を再起動してください。
この度のサービス中断によりご迷惑をおかけしたことをお詫び申し上げます。
よろしくお願いいたします、
インマルサット・ソリューションズ
このアラートメールは自動的に送信されたものです。インマルサット・ソリューションズ・ゲートウェイまたは GlobalCustomerSupport@inmarsat.comまでご連絡ください。
MAINTENANCE – New
BGAN, FleetBroadband, SwiftBroadband
Reference Number: |
10029 |
Details:
Category: |
PLANNED |
Service(s): |
BGAN, FleetBroadband, SwiftBroadband |
Ocean Region: |
EMEA (AF1) 25E; |
Impact: |
Service interruption below 1 minute; |
Cause: |
Planned Maintenance |
Start Time(UTC): |
30-Sep-2025 21:00 |
Estimated End Time(UTC): |
30-Sep-2025 23:59 |
Dear Customer,
Viasat + Inmarsat would like to advise you of the forthcoming planned site switchover in the BGAN EMEA region as part of our continuous improvement efforts.
This activity will result in a brief drop in service for all terminals in this region. The details and timeline of the activity are reported below.
Activity: Site switchover EMEA
Reference: CHG0084853
Services affected: BGAN, BGAN M2M, FB, SB, SB-S 1.0, SB-S 2.0/IRIS
Impacted coverage: EMEA
Start time: 30/09/2025, 21:00 UTC
End time: 30/09/2025, 23:59 UTC
Single or multiple outage(s) and duration(s): Single, up to 1 minute.
Service impact: The Enhanced Site Switch (ESS) will keep the service interruption for each user terminal to below 1 minute within the maintenance window. Although the expected interruption per terminal is single, a limited number of terminals could require a longer period of time to re-acquire the network.
In some circumstances terminals that fail to rejoin this region may switch to another if available.
Terminal(s) affected: All terminals.
Actions needed by user: Restart the terminal if it doesn’t acquire after 15 minutes.
We would like to take this opportunity to apologise for any inconvenience this service interruption may cause.
Regards,
Inmarsat Solutions
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