logo
CONTACT
お知らせ NEWS
2025.09.16 インマルサットメンテナンス

インマルサット・計画-メンテナンス 2025年09月16日 01時14分


メンテナンス – New

BGAN、FleetBroadband、SwiftBroadband

参照番号

10024


詳細

カテゴリー

計画中

サービス

BGAN, FleetBroadband, SwiftBroadband

海域

アメリカ (4F3) 98W;

影響

1分未満のサービス中断

原因

計画メンテナンス

開始時間(UTC):

23-Sep-2025 08:00

終了予定時刻(UTC):

23-Sep-2025 11:00


お客様各位

Viasat + Inmarsat では、継続的な改善活動の一環として、近日中に計画的なメンテナンスを実施することをお知らせいたします。
詳細とスケジュールは以下の通りです。

アクティビティサイト切り替え AMER
参照:CHG0084776
影響を受けるサービスBGAN、BGAN M2M、FB、SB、SB-S 1.0、SB-S 2.0
影響を受けるカバレッジ:AMER
開始時刻:23/09/2025、08:00 UTC
終了時刻:23/09/2025、11:00 UTC
単一または複数の停電と継続時間:単一、最大1分。
サービスへの影響エンハンストサイトスイッチ(ESS)は、各ユーザー端末のサービス停止時間を1分未満に抑えます。端末ごとに予想される中断は1回ですが、端末の数が限られている場合は、ネットワークの再取得に長時間を要する可能性があります。
状況によっては、このリージョンに再参加できない端末は、利用可能であれば別のリージョンに切り替えることができます。
影響を受ける端末:すべての端末
ユーザーが必要とするアクション:15分経っても再接続できない場合は、端末を再起動してください。

この度のサービス中断によりご迷惑をおかけしたことをお詫び申し上げます。

よろしくお願いいたします、

インマルサット・ソリューションズ


このアラートメールは自動的に送信されたものです。インマルサット・ソリューションズ・ゲートウェイまたは GlobalCustomerSupport@inmarsat.comまでご連絡ください。


MAINTENANCE New

BGAN, FleetBroadband, SwiftBroadband

Reference Number:

10024


Details:

Category:

PLANNED

Service(s):

BGAN, FleetBroadband, SwiftBroadband

Ocean Region:

AMER (4F3) 98W;

Impact:

Service interruption below 1 minute;

Cause:

Planned Maintenance

Start Time(UTC):

23-Sep-2025 08:00

Estimated End Time(UTC):

23-Sep-2025 11:00


Dear Customer,

Viasat + Inmarsat, would like to advise you of the forthcoming planned maintenance as part of our continuous improvement efforts.
The details and timeline of the activity are reported below.

Activity: Site switchover AMER
Reference: CHG0084776
Services affected: BGAN, BGAN M2M, FB, SB, SB-S 1.0, SB-S 2.0
Impacted coverage: AMER
Start time: 23/09/2025, 08:00 UTC
End time: 23/09/2025, 11:00 UTC
Single or multiple outage(s) and duration(s): Single, up to 1 minute.
Service impact: The Enhanced Site Switch (ESS) will keep the service interruption for each user terminal below 1 minute. Although the expected interruption per terminal is single, a limited number of terminals could require a longer period of time to re-acquire the network.
In some circumstances terminals that fail to rejoin this region may switch to another if available.
Terminal affected: All terminals
Actions needed by user: Restart the terminal if it doesn’t acquire after 15 minutes.

We would like to take this opportunity to apologise for any inconvenience this service interruption may cause.

Regards,

Inmarsat Solutions

_______________________________________________
This e-mail alert was generated automatically; you cannot reply to it. You may unsubscribe from these alerts via the Inmarsat Solutions Gateway or by contacting GlobalCustomerSupport@inmarsat.com

Back
お見積りはこちら