メンテナンス – New
BGAN、FleetBroadband、SwiftBroadband
参照番号 |
10009 |
詳細
カテゴリー |
計画中 |
サービス |
BGAN, FleetBroadband, SwiftBroadband |
海域 |
APAC (4F2) 143.5E; |
影響 |
1分未満のサービス中断 |
原因 |
緊急メンテナンス |
開始時間(UTC): |
21-Aug-2025 18:00 |
終了予定時刻(UTC): |
21-Aug-2025 21:00 |
Viasat + Inmarsatより、近日中に予定されている緊急メンテナンスについてお知らせいたします。
アクティビティの詳細とスケジュールは以下の通りです。
アクティビティ:Site switchover APAC
参照:CHG0084177
影響を受けるサービスBGAN/FB/SB/SB-S 1.0/SB-S 2.0
影響を受けるカバレッジ:APAC
開始時刻:21/08/2025、18:00 UTC
終了時刻:21/08/2025、21:00 UTC
単一または複数の障害と継続時間:
サービスへの影響:拡張サイトスイッチ(ESS)は、メンテナンスウィンドウ内で各ユーザー端末のサービス中断を1分以内に抑えます。端末1台あたりの中断時間は1分間ですが、端末の台数が限られている場合は、ネットワークの再接続に長時間を要する場合があります。
状況によっては、このリージョンに再接続できない端末は、利用可能な場合は別のリージョンに切り替わる可能性があります。
影響を受ける端末:
ユーザーが必要とするアクション:
この場を借りて、この活動によりご迷惑をおかけしたことをお詫び申し上げます。この件に関しまして、ご不明な点がございましたら、
までご連絡ください。
この度のサービス停止によりご迷惑をおかけしましたことをお詫び申し上げます。
よろしくお願いいたします、
インマルサット・ソリューションズ
このアラートメールは自動的に送信されたものです。インマルサット・ソリューションズ・ゲートウェイまたは GlobalCustomerSupport@inmarsat.comまでご連絡ください。
MAINTENANCE – New
BGAN, FleetBroadband, SwiftBroadband
Reference Number: |
10009 |
Details:
Category: |
PLANNED |
Service(s): |
BGAN, FleetBroadband, SwiftBroadband |
Ocean Region: |
APAC (4F2) 143.5E; |
Impact: |
Service interruption below 1 minute; |
Cause: |
EMERGENCY MAINTENANCE |
Start Time(UTC): |
21-Aug-2025 18:00 |
Estimated End Time(UTC): |
21-Aug-2025 21:00 |
Viasat + Inmarsat would like to advise you of the forthcoming emergency maintenance activity.
The details and timeline of the activity are reported below.
Activity: Site switchover APAC
Reference: CHG0084177
Services affected: BGAN/FB/SB/SB-S 1.0/SB-S 2.0
Impacted coverage: APAC
Start time: 21/08/2025, 18:00 UTC
End time: 21/08/2025, 21:00 UTC
Single or multiple outage(s) and duration(s): Single, up to 1 minute.
Service impact: The Enhanced Site Switch (ESS) will keep the service interruption for each user terminal to below 1 minute within the maintenance window. Although the expected interruption per terminal is single, a limited number of terminals could require a longer period of time to re-acquire the network.
In some circumstances terminals that fail to rejoin this region may switch to another if available.
Terminal(s) affected: All terminals.
Actions needed by user: Restart the terminal if it doesn’t acquire after 15 minutes.
I would like to take this opportunity to apologise for any inconvenience this activity may cause. Should you wish to discuss this matter further or opt out of receiving future notifications please do not hesitate to contact the customer service team either by email to
All date formats are in dd/mm/yyyy hh:mm UTC
We would like to take this opportunity to apologise for any inconvenience this service interruption may cause.
Regards,
Inmarsat Solutions
_______________________________________________
This e-mail alert was generated automatically; you cannot reply to it. You may unsubscribe from these alerts via the Inmarsat Solutions Gateway or by contacting GlobalCustomerSupport@inmarsat.com